​Motion som redskab

Motion er bare så fedt !!!

Vi løber 1-2 gange om ugen med en beboer. 

Vi går i trænings-center i byen fast 1-2 gange ugl. Her træner vi på diverse maskiner, løbebånd og cykler. 

Vi dyrker vi også anden form for motion i form af cykelture i skoven, lange gå-ture og en tur på trænings-måtten kan det også blive til. 

Motion er godt for alle. Vi bruger det især som redskab til at højne magteevnen, opnå ro, overskud og både fysisk og psykisk velvære.​

Mentale gevinster ved motion

De fleste kender de fysiske gevinster ved motion. Men motion har som antydet også mange mentale gevinster, som måske endda er langt vigtigere for vores velbefindende end den slanke talje og de trimmede overarme. Og hvor man tidligere har fokuseret meget på sindstilstandens indflydelse på kroppens tilstand, er der nu i stigende grad fokus på kroppens indflydelse på sindstilstanden. Er man anspændt, nervøs og stresset, kan motion virke dæmpende, og humør og velvære kan afbalanceres og forbedres gennem motion.​


Sammenhængen mellem sindstilstand og motion synes endda at være uafhængig af de oplevelser, man har i løbet af en dag. En undersøgelse på University of Florida har vist, at uanset om folks dag var præget af mod- eller medgang, så oplevede de mere positivt humør og en nedgang i negative følelser på dage, hvor de motionerede. Undersøgelser viser også at fysisk aktivitet er meget effektivt til at bekæmpe milde depressioner. Så nu er der både mentale og fysiologiske argumenter for at afvise sofaen og få gang i kroppen.

Vores telefon er åben:

Mandag-Lørdag

Søndag

07.30 - 22:30

LUKKET

Information

PernilleBo

Pernillevej 1 

4293 Dianalund 

Tlf.: 58 28 63 30

E-mail: Info@pernillebo.dk

CVR: 29473668 

Besøg evt vores andet bosted :

Gå til soelvagergaard.dk her

PernilleBo
Pernillevej 1
4293 Dianalund
Tlf.: 58 28 63 30
CVR: 29473668
br@pernillebo.dk